PSX/LIBCRYPT
Autor:
 Identifikácia:
        Aj 
    keď originálne média pre Playstation sú čierne, nie je identifikácia v tejto 
    farbe. Ale na prvý pohľad je poznať, že sa jedná o originál. Nie je bohužiaľ 
    pravda, že k vyriešeniu ochrany, stačí použiť čierne médium CD-R. Nemá to 
    ani nič spoločného s odrazivosťou Playstation však berie veľmi často len CD-R 
    (CD-RW prečítajú len niektoré, ktoré boli vybavované jeden čas náhradnými 
    Sony CD mechanikami) a často len niektoré. Veľakrát záleží aj na rýchlosti 
    nahrávania.
Stupeň 
    náročnosti skopírovania: ![]()
Ako 
    to funguje:
        CD-čka pre Playstation majú dve štandartné ochrany 
    proti kopírovaniu. Hneď na začiatku CD je päť sektorov, ktoré, podobne ako 
    u DVD, identifikujú oblasť. Mali by zabrániť prehrávaniu japonských hier na 
    mechanike určenej napríklad pre európsky, alebo americký trh. Druhou ochranou 
    sú poškodené sektory. Oficiálnou ochranou, ktorá sa u Playstation diskov vyskytuje 
    od roku 1998 je Libcrypt. S príchodom CloneCD však stratila zmysel. Používa 
    totiž digitálnu identifikáciu uloženú v subkanáloch a skladá sa z 16 bitového 
    kľúča. Podobne ako SafeDisc aj Libcrypt existuje v niekoľkých verziách, ktoré 
    sa objavovali postupom času: LC-1, LC-2, LC-3 a LC4 (tento je vlastne LC-3, 
    ale obsahuje niektoré extra rutiny a niekoľko ďalších *.exe súborov). Prvou 
    hrou, ktorá túto ochranu mala bola MediEvil. Libcrypt funguje ako veľa ďalších 
    ochrán. Najprv si z CD prečíta potrebné informácie zo subkanálov a výsledok 
    potom použije ako parameter pre dekódovanie programu na CD. Je logické, že 
    keď výsledok nieje taký, aký má byť, k dekódovaniu nedôjde.
     
Ako 
    urobiť zálohu:
        Aby 
    Vám kópia na Vašej Playstation vôbec fungovala, musíte si pre ňu zohnať tzv. 
    MOD chip. K vytvoreniu kópie sa potom doporučuje použiť CloneCD so zapnutým 
    čítaním subkanálov v dátovej oblasti aj v audio oblasti (ale niekedy sa podarila 
    urobiť funkčná kópia len vtedy, keď toto bolo vypnuté) a pri zápisu nenechať 
    opravovať dáta v subkanáloch. PSX hry sa vyrábajú pre PAL aj NTSC. K prevodu 
    je nutné použiť externý program. Niektoré hry ale kontrolujú prítomnosť MOD 
    chipu. U nich je pred vypálením tiež potrebné použiť externý program. Pre 
    úpravu väčšinou slúži image súbor z programu 
    CDRWIN (teda s príponou) bin. Playstation je nejakým spôsobom háklivý aj na 
    rýchlosť napaľovania (to je ale skôr záležitosť konkrétnej napaľovačky a média). 
    Údajne sú najlepšie tieto (poradie podľa spoľahlivosti): 2×, 8×, 12×, 1×. 
    Ako záložné médium sa vyplatí voliť vždy tie značkové. U starších modelov 
    Playstation šlo použiť tiež tzv. swap trik. Ten spočíval v tom, že ste vložili 
    najprv originálne CD, a to potom po nabootovani vymenili za kópiu. Libcrypt 
    v ktorejkoľvek verzií pokorí CloneCD
    so zapnutým čítaním subkanálov. 
    
     Nastavenia 
    pre Clone CD sú uložené v súbore *.CPP:
     
    